buy

buy

  • ۰
  • ۰

دانلود تحقیق سیستم های انژکتوری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

/سیستم های انژکتوری ( injectors system)(1)

مقدمه:

انژکتورinjector که معادل فارسی آن افشانه یا اسپره کننده است دراوایل قرن بیستم توسط رابرت بوش بنیانگذار کمپانی عظیم بوش (bosch) درآلمان اختراع شد. انژکتور هرچند امروزه درتمام موتورهای درونسوز شامل بنزینی ودیزل -گازسوزودوگانه سوز کابرد دارد ولی در ابتدا صرفاً برای استفاده درموتورهای دیزل طراحی شد. انژکتور درواقع نقطه تمایز موتور دیزل با بنزینی است واساس موتردیزل راتشکیل می دهد. بطور خلاصه می توان گفت انژکتور در واقع یک شیر پودر کننده سوخت بر روی هوای ورودی(موتور بنزینی) یا متراکم شده( موتور دیزل) می باشد.انژکتور های الکترومقناتیسی که در موتورهای جدید استفاده می شوند بطور هوشمند توسط واحد مدیریت موتور (ECU)کنترل می شوند . از دیگر شرکتهای مهم سازنده انژکتور زیمنس می باشد.

آشنایی باتاریخچه سیستم های سوخترسانی انژکتوری در موتورهای دیزل

تنها تفاوت موتوردیزل وبنزینی برای سالها فقط سیستم سوخترسانی انژکتوری بود که مخصوص موتوردیزل بود ودرسایر سیستم ها هردونوع موتور تقریبا عین یکدیگر هستند. با این حال بیان تاریخچه ای مستقل برای سیستم سوخترسانی موتور دیزل لطف دیگری دارد . موتوردیزل اختراع رودولف دیزل دراواخر قرن 19 میلادی است . ایده موتوردیزل درجوانی به ذهن رودولف رسید وتاآخرعمر برای تحقق آن تلاش کرد . هرچند ایده اولیه آن کاملا مطعلق به دیزل نیست ولی این رودولف دیزل بود که این ایده را کامل کرد وبه عمل رساند . کمپرس هوای خالص وبدون هیچگونه سوخت تا مرز دمای احتراق سوخت وسپس تزریق سوخت بصورت پودر درهوای بسیار داغ وفشرده هنوز هم بعد ازگذشت یک قرن ایده ناب وکاملی است برای داشتن بهترین احتراق با حداکثر راندمان درعمل وحداقل آلودگی بصورت گازهای سمی . دریک موتوردیزل هواحداقل باید تا یک هفدهم کمپرس شود ؛ تزریق سوخت مایع به دورن محفظه ای با این فشار کار بسیارمشکلی است بخصوص که سوخت تزریق شده باید بصورت پودر باشد وهمچنین زمان دقیق اسپره کردن سوخت تاثیر حیاتی در کارکرد موتور دیزل دارد . تزریق سوخت باچنین شرایطی درهوایی با900 درجه سانتیگراد دما است که پس ازتزریق دما تا2200 درجه نیز می رسد. فراهم آوردن ابزار سوخترسانی برای چنین ایده ای سالها ازوقت رودولف راگرفت پس ازآنکه تمام سالهای جوانیش راصرف تحقیق درزمینه نوع سوخت وشرایط چنین احتراقی کرد.

/

نحوه عملکرد سیستم سوخت رسانی موتور دیزل

سیستم سوخت رسانی درموتور دیزل به این ترتیب عمل می کند که ابتدا گازوییل ازباک توسط پمپ برقی گرفته شده وپس ازعبوراز فیلتر وارد پمپ فشار بالا می شود این پمپ که نیروی خود راازمیل سوپاپ می گیرد فشار سوخت را بسیاربالا می برد وبه دروون ریل سوخت رسانی فشرده می کند، این ریل مشترک بین تمام سیلندرهاست وتمام انژکتورهابه این ریل انشعاب دارند ؛ انژکتورها مکانیکی- الکترومقناطیسی بوده وبه فرمان واحد کنترل موتورعمل می کنند. درزمانی که بایدتزریق سوخت صورت گیرد باگردش میل سوپاپ ورسیدن بادامک میل سوپاپ به روی نشیمنگاه انژکتوروفشرده کردن این نشیمنگاه باادامه گردش سوپاپ ؛ سوخت وارد شیر کنترل انژکتورشده وباتنظیم دقیق فشار وزمان تزریق درابتدا وانتها ودرطول تزریق بهترین شرایط رابرای یک احتراق عالی نسبت به شرایط موتور ، خودرو ومحیط فراهم می کند . واحد کنترل موتور اطلاعات مورد نیاز خود را بااستفاده ازحسگرهای مختلف دریافت کرده وابزاهای مختلفی ازجمله انژکتور را کنترل می کند .

آشنایی باتاریخچه سیستم های مدیریت موتور ومدیریت سوخت

تلاش ها به منظور تزریق سوخت ازحدود یک قرن پیش آغاز شد . درسال1898 شرکت موتور سازی Deutz پمپ پلانجری رابه منظور تزریق سوخت در سری محدودی از تولیدات خود بکار برد .در سال 1912کمپانی بوش (BOSCH) آلمان شروع به تحقیقات برروی پمپ های تزریق بنزین کرد کمپانی بوش پس ازسالها تلاش فراوان وصرف هزینه های بسیارموفق شددر سال 1937 تولید انبوه سیستم تزریق سوخت انژکتوری مکانیکی جهت نصب برروی موتور هواپیما را آغاز کرد این موتور می توانست ( hp 1200 ) اسب بخار قدرت تولید کند.برتری این موتور نسبت به رقبایش در جریان جنگ دوم جهانی عدم یخ زدگی ونتوری کاربراتور وخطرآتش سوزی بود که حاصل سیستم سوخترسانی انژکتوری بود .دراواخردهه پنجاه میلادی کمپانی مرسدس بنز یک واحد تزریق سوخت رابرروی اتومبیل اسپرت مرسدس SL-300 نصب کرد.

درسال 1967تکنولوژی تزریق سوخت پیشرفت بسیار خوبی داشت ویک گام اساسی به جلووبه سوی تکامل وعملکردبراساس اطلاعات دریافتی از شرایط واقعی موتوربرداشت واولین سیستم تزریق سوخت الکترونیکی به نام (ال-جترونیک)L-jetronic برمبنای کنترل فشار هوای ورودی طراحی شد .درسال 1973 سیستم مدیریت سوخت L-jetronic به بازارعرضه شد سیستم L-jetronic برمبنای کنترل جریان هوا کارمی کرد.

درهمان زمان سیستمی دیگر طراحی شد که درحد سیستم L-jetronic توانایی داشت .این سیستم (کا-جترونیک) K-jetronic نام داشت وتفاوت آن با سیستم L-jetronic دراین بودکه به شکل هیدرولیکی ، مکانیکی جریان هواراکنترل می کرد به جای اینکه ازسنسور مربوط به جریان هوا استفاده کند سال 1979 سال بلوغ سیستم های مدیریت موتوربود چراکه سال 1979 سرآغازظهور یک سیستم جدید ، کامل وماندگاربرای 30سال بعد به نام (موترونیک یا مترونیک)Motronic بود .

دراین سال باپیشرفت علم الکترونیک پردازشگرهای دیجیتالی برای موتورطراحی شد که می توانستند وظایف متعددی ازموتوررا به عهده گیرند .

درواقع سیستم مدیریت موتور (Motronic) از یک سیستم مدیریت سوخت L-jetronic بایک برنامه الکترونیکی برای کنترل سیستم جرقه زنی ترکیب شده است .

L-jetronic سیستم مدیریت سوخت است که فقط می تواند با اطلاع ازشرایط هوای ورودی میزان سوخت ارسالی به موتوررا تنظیم کند در حالی که سیستم مدیریت موتور (Motronic) همان گونه که ازاسمش برمی آید تمام موتوررا مدیریت می کند یعنی علاوه بر سیستم سوخترسانی ، سیستم جرقه زنی راهم کنترل می کند (سیستم سوخترسانی وسیستم جرقه زنی دو سیستم اساسی یک موتورهستند که اگر بتوانیم این دوسیستم رابا یک واحد کنترل مشترک مدیریت کنیم می توان ادعا کنیم که تمام موتوررامدیریت کرده ایم ) کنترل همزمان سیستم سوخترسانی وسیستم جرقه زنی مشکل است ولی این مزیت رادارد که می توان با اعمال برنامه های متنوع برموتور قابلیت ها ومزایای جدید ومتفاوتی از موتوررا دریافت کرد. درسال 1982 مدلی دیگرازسیستم تزریق سوخت K-jetronic درطرح های متنوع شامل یک مدارکنترل حلقه بسته الکترونیکی وسنسور اکسیژن لاندا با نام( کایی-جترونیک) KE-jetroonic به بازارعرضه شد . این سیستم مانند سیستم K-jetronic برمبنای یک سیستم تزریق سوخت هیدرولیکی –مکانیکی است ودرواقع سیستم K-jetronic به منظورافزایش انعطاف پذیری وتوانایی انجام وظایف بیشتر توسط یک واحد کنترل الکترونیکی پشتیبانی می شود . دراین زمان بود که روند تبدیل سیستم های سوخترسانی از کاربراتوری به سیستم سوخترسانی انژکتوری سرعت گرفت وشرکت های خودروسازی یکی پس از دیگری موتورهای تولیدی خود را به این سیستم ها مجهز می کردند واز آن به عنوان بهترین تبلیغ برای محصولاتشان استفاده می کردند وخودروهای خود رانسبت به رقبای کاربراتوری خود قوی تر، سریعتر و با آلودگی کمتر معرفی می کردند.

دراواسط دهه 80 میلادی بسیاری ازخودروهایی که خط تولید راترک می کردند مجهز به یکی ازسیستم هایی که دربالا معرفی شد بودند ولی قیمت بالای این سیستم ها باعث شده









سایر محصولات :
دانلود تحقیق سیاستهای آموزشی فرانسه 1

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سیاست نه شرقی، نه غربی، و حمایت از ملل مستضعف و جنبش‌های آزادی بخش (رشته علوم سیاسی)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

دانلود تحقیق سیاست داخلی امیر کبیر در دوران صدارت

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سیاره

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

دانلود تحقیق سیارات

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سیارات منظومه شمسی

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سیارات (2)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

دانلود تحقیق سی شارپ C#1

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سی شارپ C#

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سوگنامه رستم و سهراب

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سونامی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

دانلود تحقیق سومریان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

دانلود تحقیق سوله چیست

لینک دانلود و خرید پایین...

دانلود تحقیق سوره یوسف

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سورئالیسم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سهم من از آلودگی و پاکیزگی شهر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

دانلود تحقیق سهراب سپهری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سیارها منظومه شمسی

لینک دانلود و خرید...

دانلود تحقیق سیمین بهبهانی

لینک دانلود و خرید...

دانلود تحقیق سیگار

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سؤالات مسابقه درسهایی از قران

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سیاره

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سهام عدالت

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سوئیچ

لینک دانلود و خرید...

دانلود تحقیق سوماتروپین

لینک دانلود و خرید پایین...

دانلود تحقیق سیم کشی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سیستم و نگرش سیستمی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سیاره ها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سوهان کاری

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سیستم های انژکتوری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق سیدحسن مدرس روحانی شیعه سیاست مدار مجلس شورای ملی ایران

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق سورئالیسم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

دانلود تحقیق سیستم دیوارهای پیش ساخته سه بعدی 3D Panel

لینک دانلود و خرید...

دانلود تحقیق سیستم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق مصالح سنگی و چوبی 27 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

دانلود تحقیق مصالح ساختمانی

لینک دانلود و...

دانلود تحقیق مصالح ساختمانی 41 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق مصالح (کاشی ، سیمان ، رسها ) 77ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

دانلود تحقیق مصاحبه سمیرا مخملباف

لینک دانلود و خرید پایین...

دانلود تحقیق مصاحبه با یک دانش آموز موفق

لینک دانلود و...

دانلود پاورپوینت CCU
کارآفرینی کافی شاپ
دانلود پاورپوینت نظریه های یادگیری
مقاله در مورد لطفعلی صورتگر
تحقیق در مورد کمال همنشین
دانلود پاورپوینت نظریه های یادگیری
دانلود پاورپوینت CCU
طرح درس بخوانیم درس پرچم دوم دبستان
دانلود پاورپوینت کارخانه آبمیوه آی سو ارومیه
پاورپوینت پیگیری آرمان های توسعه هزاره
پاورپوینت چارچوب برنامه های چهارساله معاونت درمان
پاورپوینت پویایی توسعه و همگرایی باروری اقوام در ایران
پاورپوینت پیشگیری از مرف مواد در دوره پیش دبستانی
پاورپوینت پیشگیری از حریق در معادن

کلمات کلیدی :سیستم سوخترسانی انژکتوری سیستم میریت سوخت سیستم تزریق سوخت میریت موتور motronic سیستم سوخترسانی وسیستم سوخترسانی وسیستم جرقه سیستم میریت موتور jetronic برمبنای کنترل آشنایی باتاریخچه سیستم منظور تزریق سوخت تزریق سوخت سیستم سوخترسانی سیستم میریت سیستم های این سیستم واح کنترل سیستم موتور تزریق کنترل jetronic سوخترسانی میریت انژکتور انژکتوری
  • ۹۶/۰۶/۳۰
  • میلاد میلادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی